wpb21c2a4d.png
wp6313faf9.png
wp2f863fd8.png

© 2007 - 2009 Temsebrug.be

 

wpc0c6e7bc.png

wp3012d9dc.png

wp6d2da9b9.png

wp1e6e7cd9.png

wp0e13d218.png

wpa3ad41fd.png

wpecf5ef1d.png

wpa2323f9c.png

wp6afbc46f.png

wp2079e58b.png

wpe5eae462.png

wp6d88eddf.png

wpec5420d5.png

wp3820f579.png

wp04f019e8.png

wp9d392daf.png

wp1c8853d0.png

wpb302b537.png

wpc3d7c6e0.png

wp67a6e618.png

wp42222ab8.png

wpa4de918b.png

wpf4de37dd.png

wpd6c85fcc.png

wpfcf2a4c2.png

wp2bb97a5f.png

wp5a31a231.png

wp08a891f9.png

wpa116ea01.png

wp605185eb.png

wp76b5b721.png

wp0c5bb0aa.png

wp96540c7b.png

wpe113929f.png

wp20a8111e.png

wp94e875a3.png

wp5ffa0873.png

wpe714c4a1.png

Ontworpen door Franky Polfliet

wp13beb834.png

 

De nieuwe brug – met een opengaand deel voor de doorvaart van schepen – komt langs de kant van het centrum van de gemeente Temse te liggen.
Hiervoor dient Belgomine, een groothandel in zand en grind te worden hergelokaliseerd verder stroomafwaarts, met een nieuwe kaaimuur van ongeveer 120 meter lengte.
Deze gebouwen alsook de loskaai worden hiervoor binnenkort gesloopt.
De kraan wordt gedemonteerd en verplaatst.

 

De afbraakwerken om plaats te maken voor de nieuwe Scheldebrug zijn
27 augustus 2007
van start gegaan.
Men is begonnen met de eerste voorbereidende werken.
Een kantoorgebouw werd gesloopt door een grijpkraan.

De brug zou tegen de lente van 2009 af moeten zijn. De huidige brug kan het vele verkeer niet meer slikken. Een tweede brug over de Schelde bij Temse moet het drukke auto- en vrachtverkeer ontlasten.

Vooral het vrachtverkeer dat van de E17 in Sint-Niklaas naar Mechelen of naar de A12 wil, staat tijdens de spits vaak in de file. Het enige alternatief is omrijden via de al even drukke Kennedytunnel.

De aannemer maakt in opdracht van het Vlaams Gewest plaats voor de pijlers van de nieuwe brug.