wpb21c2a4d.png
wp6313faf9.png
wp2f863fd8.png

© 2007 - 2009 Temsebrug.be

 

wpc0c6e7bc.png

wp3012d9dc.png

wp6d2da9b9.png

wp1e6e7cd9.png

wp0e13d218.png

wpa3ad41fd.png

wpecf5ef1d.png

wpa2323f9c.png

wp6afbc46f.png

wp2079e58b.png

wpe5eae462.png

wp6d88eddf.png

wpec5420d5.png

wp3820f579.png

wp04f019e8.png

wp9d392daf.png

wp1c8853d0.png

wpb302b537.png

wpc3d7c6e0.png

wp67a6e618.png

wp42222ab8.png

wpa4de918b.png

wpf4de37dd.png

wpd6c85fcc.png

wpfcf2a4c2.png

wp2bb97a5f.png

wp5a31a231.png

wp08a891f9.png

wpa116ea01.png

wp605185eb.png

wp76b5b721.png

wp0c5bb0aa.png

wp96540c7b.png

wpe113929f.png

wp20a8111e.png

wp94e875a3.png

wp5ffa0873.png

wpe714c4a1.png

Ontworpen door Franky Polfliet

4 December 2007

 

Foto’s genomen op 3 en 4 december 2007.

De wand die moet dienen om de brug op te leggen wordt voorzien van betonijzer.

Deze wand is 0,85 cm breed.

 

 

 

wp532d1dfc.png




De weegbrug van de firma Belgomine ligt in de weg voor de twee pijlers die daar geslagen moeten worden.

De firma Belgomine verhuist op 15 december 2007 naar hun nieuwe gebouwen en deze weegbrug zal dan ook weggehaald worden.

Deze twee palen zijn de laatste die moeten geslagen worden.

 

Photobucket

Op de nieuwe loskade van de firma Belgomine worden de betonnen constructies gebouwd die op de pijlers in de Schelde moeten komen.

Bemerk het vele zwaar betonijzer.

 







De pijlers in de schelde staan allemaal op hun plaats.

Een deel ervan moeten nu op de juiste diepte geslagen worden.

Om een paar dikkere buizen te kunnen dieper slaan wordt een hydraulische hamer gebruikt met een grotere diameter.

 









Een paar foto’s van op de loskade naar Temse toe.

 





5 december 2007

Het betonijzer steekt in de derde wand van de brugpijler kant Temse, de bekisting werd aangebracht.
Vandaag werd deze wand vol beton gestoken.
Interbeton bracht de beton.
De firma Cordeel handelde deze klus af.

 











Op de Schelde staan alle palen op hun plaats, maar vandaag werden er een deel op diepte geslagen.
De hydraulische hamer met de dikkere diameter had ongeveer 20 minuten per paal nodig.

 







8 december 2007
 

Dit zijn de brugpijlers die het beweegbaar gedeelte van de nieuwe brug moeten dragen.

De middelste buizen die je ziet staan tussen de 4 buizen staan er nog van vroeger, en moeten nog weggehaald worden.

Men was nog aan het bestuderen hoe deze buizen best verwijderd werden, om ze eventueel te kunnen recupereren.

Ik zet er een foto van de maquette bij, specifiek van het beweegbaar gedeelte.

Zo kan je zien waarom deze pijlers zullen dienen.

Hogerop kon je al lezen dat de buizen langs de kant waar gevaren wordt dikker zijn..

 







De gebouwen van Belgomine worden leeggehaald, want deze worden kortelings afgebroken.

Wanneer deze afgebroken zijn wordt de weg

aangesloten op de bestaande N16.

Men gaat hiervoor een flauwe bocht moeten maken zodat er op de bestaande N16 2 x 2 rijstroken gecreëerd worden.

Of de op-en-afrit aan de nieuwe Temsebrug blijft bestaan is nog niet zeker.Men gaat dit nader bestuderen als de weg er ligt.

 









Op onderstaande tekening zie je die flauwe bocht langs de kant van Temse.
De rode lijnen zijn de toekomstige fietspaden.

 

Photobucket

11 december 2007

Langs de kant van Bornem is de firma Cordeel nu volop begonnen aan de brugpijler.

Je kan hier op een detailfoto zien waar de werken zich nu situeren.

De put was al langer uitgegraven, hogerop staan er daar al foto’s van.

Maandag 10 december 2007 werd er begonnen met de bekisting en het betonijzer te plaatsen.

Dinsdag 11 december 2007 rond de middag werd er beton gegoten, en een paar uur later was dit klaar.

 

















Op de Schelde is de firma Hye volop bezig aan het leegmaken van de buizen.

Een werkje van een dikke week als alles goed gaat.

Daarna moeten een paar duikers de palen die aan de beweegbare gedeelten staan aan elkaar vast maken.

Onder en boven water zal er montage moeten gebeuren.

Daarna zal men de buizen vol beton storten.

 





Langs de kant van Bornem werd niet verder gewerkt.

De werkzaamheden staan trouwens overal, nu het bijna kerst en nieuwjaar is op een laag pitje.

Het vriest ook al meer dan een week, en dat is faliekant in de bouwsector.







Langs de kant van Temse is de firma Cordeel stilaan aan het opruimen.

Er moet nog 1 balk gegoten worden, maar dat is ook voor na nieuwjaar en wanneer het gedaan is met vriezen.

De weegbrug van de firma Belgomine is weg gehaald.

Op deze plaats komt er een brugpijler, en dat is tevens de allerlaatste.

Via dit bouwwerk gaat men ook de fietsersbrug beginnen bouwen