wpb21c2a4d.png
wp6313faf9.png
wp2f863fd8.png

© 2007 - 2009 Temsebrug.be

 

wpc0c6e7bc.png

wp3012d9dc.png

wp6d2da9b9.png

wp1e6e7cd9.png

wp0e13d218.png

wpa3ad41fd.png

wpecf5ef1d.png

wpa2323f9c.png

wp6afbc46f.png

wp2079e58b.png

wpe5eae462.png

wp6d88eddf.png

wpec5420d5.png

wp3820f579.png

wp04f019e8.png

wp9d392daf.png

wp1c8853d0.png

wpb302b537.png

wpc3d7c6e0.png

wp67a6e618.png

wp42222ab8.png

wpa4de918b.png

wpf4de37dd.png

wpd6c85fcc.png

wpfcf2a4c2.png

wp2bb97a5f.png

wp5a31a231.png

wp08a891f9.png

wpa116ea01.png

wp605185eb.png

wp76b5b721.png

wp0c5bb0aa.png

wp96540c7b.png

wpe113929f.png

wp20a8111e.png

wp94e875a3.png

wp5ffa0873.png

wpe714c4a1.png

Ontworpen door Franky Polfliet

7 januari 2008

 

De feestdagen en bijhorend bouwverlof is voorbij.

Het vriest voorlopig ook niet meer, men kan dus terug verder bouwen aan de brug.

Langs de kant van Bornem is men op 7 januari terug begonnen aan de betonnen constructie die de brug zal moeten dragen.

De bestaande brug gaat nu en dan eens open omhoog om voorbijvarende schepen of pontons te laten passeren.

 

wp049d60a7.png










8 januari 2008

 

Langs de kant van Temse heeft men vandaag de grote werfkraan afgebroken omdat men ze niet meer nodig had.

Deze werd gedemonteerd met behulp van een grote hijskraan.

De kraan en kraanman verhuizen naar een werf in Deurne.

 







Het bouwwerk langs de kant van Temse is bijna volledig klaar.

Juist aan de binnenkant moeten nog wat kleinere werken gebeuren.

 





Aan de kant van Bornem is de firma Cordeel volop bezig aan de voorbereidingen voor het bouwen van de betonnen wanden.

Zo moet een beetje betonijzer verplaatst worden dat niet op de juiste plaats stond, en moet de grond rondom de betonnen voet aangevuld worden.

 



















De firma Fabricom kwam vandaag ook opmetingswerken doen.

Zo kwam ik te weten dat er een 470 meter lange glasvezelkabel door middel
van boorwerken onder de Schelde moet komen.

De werken daarvan starten binnen een dikke maand.

Van kant Temse naar kant Bornem.

Zaterdag 12 januari zag de werf  langs de kant van Bornem er zo uit.
Er staan al twee panelen recht, waar zoals aan de kant van Temse eerst reliëfborden aangemaakt worden.

 

 





14 januari 2008

 

De firma Belgomine is hun magazijn volop aan het leeghalen.
De gebouwen worden eerstdaags gesloopt, langs binnen zijn er al werken bezig.

 









Ja hoor, op 14 januari 2008 moest de grote brug open omdat de mast van het kleine bootje te hoog was.

Gevolg: een kilometerslange file op de N16.

Op de achtergrond zie je de firma Hye verder werken aan de buizen.

Deze moeten ontdaan worden van slijk en klei om ze nadien te kunnen vullen met beton.

 



18 januari 2008

 

Het landhoofd kant Temse dat gebouwd werd door de firma Cordeel is klaar.

En de firma Polybreek is bezig aan de ontmanteling van de gebouwen en magazijnen van de firma Belgomine.

Deze worden kortelings afgebroken door nog een andere firma.

De landmeters zijn de plaats aan het uitmeten voor waar de laatste brugpijler moet komen.

 

















21 januari 2008

 

De reliefplaten aan het landhoofd van kant Bornem zijn aangebracht.

Wand 1 staat al klaar voor de betonwerken.

Aan wand 2  was men vandaag nog ijzer aan het steken, dan wordt hij ook toegemaakt en  klaargemaakt voor de betonwerken.

De beton komt erin op dinsdag 22 januari 2008.







Het uitdiepen van de buizen in de Schelde gaat gewoon verder.

Vandaag 21 januari 2008 zag ik mensen van de firma Hye juist het systeem van buis verplaatsen.

Men ziet de sproeikop onderaan de lange buis bevestigd.

























24 januari 2008

 

De werken aan het landhoofd kant Bornem schieten goed op.

Men is daar al bezig aan de derde wand.

Rondom het landhoofd kant Temse was men bezig het gat aan het opvullen en de baan vrij te maken.

Het verkeer dat naar de vernieuwde Belgomine moet zal hier voorbij moeten aangezien de kant van de kade volledig gaat afgesloten worden voor alle verkeer en voetgangers.

De werf waar de laatste pijlers, de fietshelling en trappen komen wordt volledig afgesloten met werfhekkens.

Er is nu ook beslist om de oude gebouwen van de NV Belgomine nog te laten staan tot de laatste twee pijlers geslagen zijn.

Als men het gebouw eerst zal afbreken, en daarna de pijlers gaat slaan, bestaat de kans dat door het gedaver van de heimachine het gebouw ernaast ook kan instorten.

De gebouwen die nu nog weg moeten blijven dus nog een poosje staan als steun.





















28 januari 2008

 

Werknemers van de firma Belgomine zijn de sporen aan het uitbreken waar de kranen  van de kade op rijden.

Op deze plaats komen de laatste pijlers, alsook de fietshelling en trappen van de Scheldebrug.











29 januari 2008

 

Langs de kant van Bornem is men de reliëfplaten aan het aanbrengen.

De firma Belgomine is verder de sporen aan het uitbreken.

Polybreek is bezig aan de bovenkant van het te slopen gebouw.

30 januari 2008

 

De kantoren van de firma Belgomine wordt met de grond gelijkgemaakt.

Niettegenstaande er eerst gezegd werd dat deze bleven staan tot de laatste palen geheid waren, wordt het nu toch afgebroken.

De laatste stalen palen die moeten geheid worden waren nog niet klaar, en de firma  Hye is eerst een andere klus gaan opknappen te Antwerpen (gezonken schip)

Er is eerst een stalen steunbalk gestoken ter versteviging van het gebouw ernaast.

De mensen van de firma Belgomine doen verder aan het uitbreken van de sporen.

De kraan en silo zal nadien afgebroken worden.

Die staan daar niet echt in de weg voor de bouw van de nieuwe brug.