wpb21c2a4d.png
wp6313faf9.png
wp2f863fd8.png

© 2007 - 2009 Temsebrug.be

 

wpc0c6e7bc.png

wp3012d9dc.png

wp6d2da9b9.png

wp1e6e7cd9.png

wp0e13d218.png

wpa3ad41fd.png

wpecf5ef1d.png

wpa2323f9c.png

wp6afbc46f.png

wp2079e58b.png

wpe5eae462.png

wp6d88eddf.png

wpec5420d5.png

wp3820f579.png

wp04f019e8.png

wp9d392daf.png

wp1c8853d0.png

wpb302b537.png

wpc3d7c6e0.png

wp67a6e618.png

wp42222ab8.png

wpa4de918b.png

wpf4de37dd.png

wpd6c85fcc.png

wpfcf2a4c2.png

wp2bb97a5f.png

wp5a31a231.png

wp08a891f9.png

wpa116ea01.png

wp605185eb.png

wp76b5b721.png

wp0c5bb0aa.png

wp96540c7b.png

wpe113929f.png

wp20a8111e.png

wp94e875a3.png

wp5ffa0873.png

wpe714c4a1.png

Ontworpen door Franky Polfliet

wp0a112672.png

2 juni 2008

 

Gisteren (1 juni) kwam ik bij toeval een paar oude bekenden tegen die niet ver van de werken aan de nieuwe brug een praatcafé hebben.

Nancy En Roland heten jullie van harte welkom

op de website van

De Temsche Brug!

www.temschebrug.be

 

 















































2 juni 2008

 

Vandaag werden er verschillende buizen vol beton gestort langs de kant van Bornem.

De twee dikke (voor een pijler) en de dunne buis die als steun moet dienen voor de schuine helling voor de wandelaars en fietsers. (zie maquette)

Verder ook drie buizen in de Schelde.

Foto’s genomen op drie  tijdstippen tussen 8 en 16 uur

 

 

Het betonpompen verliep over een afstand van 200m,

(bak betonpomp - einde slang).

Uitgevoerd d.m.v. pomp in pomp opstelling.

Hierbij wordt de giek van de tweede pomp enkel gebruikt,

zonder het pompgedeelte.

 

2 juni 2008

 

De firma ACLAGRO NV werkt volop verder aan de

ophoging aan landhoofd kant Temse.

Maar werkt eveneens verder aan het fietspad kant Bornem.

 









3 juni 2008

 

Wat overzichtfoto’s van vandaag.

Werken rond landhoofd kant Temse

De  stalen buizen waar gisteren beton is gegoten (kant Bornem)

Het fietspad in aanbouw (kant Bornem).

Drie Scheldepijlers bij hoog water.

















4 juni 2008

 

Verdere opvullingswerken rond landhoofd kant Temse, en aanleg  fiets en wandelpad kant Bornem. (foto’s rond 14u30)





















6 juni 2008 (07.30 u)

 

De firma Hye is aan 2 scheldepijlers bezig om slijk en brokstukken te verwijderen door middel van graafgrijpers.

(In de slide ook wat foto’s van de werken rond het landhoofd kant Temse)























9 juni 2008

 

De firma Aelterman heeft een paar stalen onderdelen geleverd die aan een betonnen constructie werden bevestigd.

De toekomst zal uitwijzen waarvoor deze zullen dienen!

 











9 juni 2008

 

De firma DCN gespecialiseerd in onderwaterwerkzaamheden is vandaag ook begonnen in de kuipen die

de pijlers van de nieuwe brug moeten worden.















9 juni 2008

 

De firma ACLAGRO NV

doet naarstig verder aan de aanleg van het

nieuwe wandel en fietspad. (kant Bornem)











10 juni 2008

 

Een duiker is volop verstevigingen aan het plaatsen in kuip 3.

Op het gefotografeerde plan kan je zowat volgen wat het ongeveer gaat worden.

De foto’s heb ik doorgestuurd gekregen van Julien De Grave, waarvoor dank!

 









Photobucket

11 juni 2008

 

Langs de kant van Bornem is het fietspad weer een stukje verder gevorderd.

Verder zijn er ook al aanvullingswerken bezig lang de zijde van de bestaande N16, en is men aan werken bezig aan het brugwachtersgebouw.















13 juni 2008 (foto’s 07.30 - 08.00 uur)

 

De firma ACLAGRO NV is reeds bezig met het leggen van

stabilisé voor het fietspad.

De andere werken op deze werf gaan uiteraard ook verder.

 





























13 juni 2008 (foto’s 10.30 - 11.30 uur)

 

 

Langs de kant van Temse heeft men de twee

stalen buizen vol beton gestort.(brugpijler)

Deze werken werden uitgevoerd door  de firma Cordeel

i.s.m. Leca-Betonpompen NV

 





















13 juni 2008 (foto’s 16.00 uur)

 

De stalen buizen zitten vol beton.





16 juni 2008

 

(Foto’s genomen rond 19 uur,

alle arbeiders waren uiteraard al lang weg

en de werf lag dus compleet stil)

Het nieuwe fietspad kant Bornem schiet goed op.

Men is ook bezig aan de aansluiting met het bestaande fietspad naar Sas (zijstraat N16).

Verder doen de graafmachines en bulldozers gewoon verder aan het opvullingswerk.

Er gaan daar natuurlijk nog vele duizenden tonnen grond moeten bijkomen.



































17 juni 2008

 

Het fietspad kant Bornem is bijna voltooid.

Persoonlijk vind ik het meer dan geslaagd.

De aansluiting met Sas, is het enige dat nog moet gebeuren.

Maar dat wordt wellicht deze week verder en even knap afgewerkt door

de firma ACLAGRO NV

 

















17 juni 2008

 

Op de Wilfordkaai van Temse heeft men vandaag een metalen constructie gebouwd naast de 2 stalen buizen die verleden

week vol beton werden gestort.

Later zal duidelijk worden waarvoor dit zal dienen,

want hierover ben ik nog niet ingelicht.





18 juni 2008

 

Het raadsel van de stalen constructie zoals ik hierboven schreef is opgelost.

Deze stalen balken liggen gewoon klaar om in de eerste kuip te plaatsen.

Dit is dus de bewapening van de beton die ergens volgende week in de stalen buizen en de kuip wordt gepompt.

En ik die dacht dat daar gewoon betonijzer in ging komen.....

In elk geval, de pijlers zullen op deze manier wel supersterk worden!!









18 juni 2008

 

Het fietspad kant Bornem is in gebruik genomen.

Fiets/wandel en werfverkeer is hierdoor terug compleet gescheiden.

Zo is er plaats gekomen voor de verdere aanvulling die nu volop bezig is.





















19 juni 2008

 

De firma Cordeel en Aelterman hebben de overige betonnen stukken voorzien van stalen onderdelen.





19 juni 2008

 

Slide van grondwerken kant Bornem (50 foto’s)

19 juni 2008

 

Slide van staalwerken op Wilfordkaai Temse

(50 foto’s)

20 juni 2008

 

De eerste pijler in de Schelde langs de kant van Temse wordt klaargemaakt.

Maandag worden daar de stalen buizen vol beton gepompt.







21 juni 2008 (zaterdag)

 

Langs de kant van Borem is het landhoofd al grotendeels opgevuld met grond.

De werken zullen daar gezien de grote omvang nog wel een tijdje duren.









23 juni 2008

 

Een mix van foto’s

 

Op de Wilfordkaai van Temse is men bezig om de laatste betonnen afsluiting af te breken die vroeger de bergen zand en grind moesten tegenhouden.

De stalen elementen voor in de eerste pijler die al klaar zijn.

En langs de kant van Bornem gaan de opvullingswerken onverminderd verder.

 





















24 juni 2008

 

Vandaag werden de stalen buizen in de Schelde langs de kant van Temse vol beton gegoten.













24 juni 2008

 

ACLAGRO is langs beide zijden van de Schelde aan het verder werken.

Zowel langs de kant van Temse als langs de kant van Bornem worden continu vrachtwagens grond aangebracht.

De werken schieten dan ook goed op.

Te zien in de onderstaande slide.

 

25 juni 2008

 

 







25 juni 2008

 

Op de Wilfordkaai van Temse is de werfzone enorm uitgebreid.

Men heeft nu de Wilfordkaai in gebruik van aan de Temsebrug, tot aan

De Tuysscher en de Azijnzeker (zie foto of voor info klik hier)

Dit is nodig omdat er veel plaats nodig was voor de

staalbouw die daar volop bezig is.

Deze stalen constructies dienen allemaal om in de eerste pijler te monteren in de Schelde, kant Temse.

Het wordt een enorme mastodont die uiteindelijk

volledig ingebetonneerd zal worden.



















25 juni 2008 (19 uur)

 

Op deTemsebrug (anno 1955) is men leidingen aan het leggen die moeten dienen om de Scheldepijlers (2,3 en 4) (de kuipen zelf) vol beton te storten

wanneer het staalwerk daarin klaar is.









25 juni 2008 (19 uur)

 

Gevorderde opvullingswerken voor het nieuwe traject N16 kant Bornem.

(zie ook slide)





26 juni 2008

 

Vandaag werd een deel staal in de kuip geplaatst.

(Foto’s op verschillende tijdstippen genomen.)

 

Foto’s genomen rond 9 uur









Foto’s genomen rond 19.30 uur















27 juni 2008 (9 uur)

 

Men doet in de eerste Scheldepijler kant Temse verder met het

aanbrengen van de stalen contructies.

Met de eerste  2 foto’s hieronder wil ik even verduidelijken dat dit deel, van deze pijler zeker zeer stevig moet worden.

Het aangebracht staal lijkt overdreven, maar het is in dit geval beter van veel te overdrijven dan veel te weinig te voorzien.

Stel je maar eens voor dat er ooit eens een schip zijn bocht wat ruim neemt en tegen de pijler vaart/botst!!

Ik denk dat het jammer zal zijn voor het schip,

maar deze pijler blijft  staan hoor

























27 juni 2008

 

De proefopstellling voor de betonwerken in Scheldepijler 2,3 en 4 is bijna klaar.

Alles werd keurig afgezet met nadars.





27 juni 2008

 

ACLAGRO NV heeft de opvullingswerken van aan het landhoofd kant Bornem tot aan Sas achter de rug.

Men is nu bezig om de grote diepte op te vullen aan de andere kant van Sas, meer naar Bornem toe om daarna op de bestaande N16 aan te sluiten.

Vrachtwagens schuiven continu aan om hun lading grond in de diepte uit te kiepen.

Een bulldozer duwt de grond naar beneden, en beneden staat al een graafmachine klaar om de grond verder open te voeren.

Enkele foto’s, maar de slide is ook de moeite.

ook de moeite !

 





























30 juni 2008