wpb21c2a4d.png
wp6313faf9.png
wp2f863fd8.png

© 2007 - 2009 Temsebrug.be

 

wpc0c6e7bc.png

wp3012d9dc.png

wp6d2da9b9.png

wp1e6e7cd9.png

wp0e13d218.png

wpa3ad41fd.png

wpecf5ef1d.png

wpa2323f9c.png

wp6afbc46f.png

wp2079e58b.png

wpe5eae462.png

wp6d88eddf.png

wpec5420d5.png

wp3820f579.png

wp04f019e8.png

wp9d392daf.png

wp1c8853d0.png

wpb302b537.png

wpc3d7c6e0.png

wp67a6e618.png

wp42222ab8.png

wpa4de918b.png

wpf4de37dd.png

wpd6c85fcc.png

wpfcf2a4c2.png

wp2bb97a5f.png

wp5a31a231.png

wp08a891f9.png

wpa116ea01.png

wp605185eb.png

wp76b5b721.png

wp0c5bb0aa.png

wp96540c7b.png

wpe113929f.png

wp20a8111e.png

wp94e875a3.png

wp5ffa0873.png

wpe714c4a1.png

Ontworpen door Franky Polfliet

wpe95e1928.png

Wisten jullie dat werken aan de nieuwe Temsebrug

een groot risico is!!

Op deze plaats in de Schelde te Temse heeft immers ooit een draak gezeten die alles en iedereen opvreette.

Deze draak kreeg de toepasselijke naam

FRETALOP.

Voor meer informatie, klik op de tekening.

Photobucket

1 juli 2008

 

Rond 7u30 werd een zoveelste stalen kader geplaatst in kuip 1.

Deze heb ik op foto, maar zoals deze kader werden er vandaag meerderen geplaatst.

Wegens hoogwater kon ik de totale constructie

vandaag niet meer fotograferen.























Openbare Werken  Gemeentebericht www.temse.be

 

Ontdubbeling Scheldebrug op de N16 te Temse/Bornem

 

Photobucket

2 juli 2008

 

ACLAGRO NV heeft vandaag het fietspad verder afgewerkt.

Het werd nu aangesloten aan het bestaande fietspâd op Sas.











Het enorm gat tussen Sas en de bestaande N16 wordt verder opgevuld.

 





3 juli 2008

 

Zoals men hierboven in het persbericht kan lezen wordt de op- en afrit Temse-centrum op de N16  definitief afgesloten.

Een foto als plaatsbepaling voor de mensen die niet van hier zijn, of voor de mensen die regelmatig deze op of afrit gebruiken.





3 juli 2008

 

Het staalwerk in Scheldepijler 1 gaat volop verder.

Een landmeter van LANDMEETKUNDE-EXPERTISEBURO TEUGELS NV

geeft instructies.

 















Het tracé

Photobucket

4 juli 2008

 

 

BETONNEREN BRUGPIJLERS IN DE SCHELDE

 

START MAANDAG 7 JULI, 8 U.

 

Op maandag 7 juli a.s. wordt gestart met

het betonneren van de brugpijlers op de Schelde.

 

De werken verlopen in 6 fasen.

Twee worden uitgevoerd op de Wilfordkaai.

De betonpomp wordt tijdens deze fasen opgesteld ter hoogte

van de bestaande brug.

Bij de overige fasen wordt beton gestort van op de Scheldeoever, zijde Bornem.

 

De eerste fase start op maandag 7 juli om 8 u.

Gedurende 40 u. zal doorlopend beton worden gepompt.

Het einde van deze fase wordt voorzien op

dinsdag 8 juli omstreeks middernacht.

 

De tweede fase start in de week van 4 augustus.

De precieze datum moet nog worden bepaald.

Tijdens deze fase zal gedurende 16 u. doorlopend beton worden gepompt.

 

Ondertussen wordt de laatste hand gelegd aan de afwerking van de staalconstructie, en het creëren van plaats voor de betonpompen en betonmixers.





















4 juli 2008

 

ACLAGRO .NV doet verder kant Bornem

7 juli 2008 (8 uur)

 

Maandag 8 uur, zwaarbewolkt, 16°, hoogwater in de Schelde.

Vandaag om 8 uur werden de betonwerken gestart om de eerste Scheldepijler langs de kant van Temse te vullen

tot aan de laagste damplaten.

Op het ponton, de brug en de Wilfordkaai wemelt het van de bedrijvigheid.

Mensen van de firma’s Hye, Cordeel, Leca, DCN, interbeton, allerlei werfleiders, waren allemaal paraat.

Zoals je hierboven al kon lezen is dit een werkje van 40 uur continu pompwerk.

Ik ga dus tussen nu en 40 uur verder wel een paar keer terug,

en vlieg eens over ook!!

(ook vannacht ga ik langs voor een sfeerbeeldje)



























7 juli 2008 (13 uur)

 

Rond 13 uur heb ik met de firma Kontrimo ter gelegenheid van een TV-Oost reportage over mij, mijn fotowerk aan de brug en de website Temsebrug.be een helikoptervlucht gemaakt over de werken

op de Schelde en op beide oevers.

Een paar foto’s plaats ik hier, de rest zie in de slideshow.

TV Oost reporter van dienst was Evi De Witte.(dame in en naast helikopter)

 



















Temsebrug.be fotograaf in interview met TVOost reporter Evi De Witte

7 juli 2008 (20 uur)

 

Ongelooflijk…..

 

Een nationaal persbericht, gepubliceerd in alle papieren en online kranten,

Het was op radio en TV...

Alle mensen van de Conciensestraat en Wilfordkaai kregen een pamflet in de bus over mogelijke nachtelijke geluidshinder.

Dit allemaal in verband met het 40 uur continu pompen van beton zoals hierboven in het persbericht te lezen staat.En toch werden de plannen gewijzigd!

Blijkt nu  dat ik daar op maandagavond om 19.55 uur juist op tijd was om de laatste werken voor vandaag nog te zien.

Het ontkoppelen van de buizen, en het spoelen van alle leidingen.

De mensen van DCN die naar huis konden, en die morgenvroeg terug paraat zullen staan.

Er zit nu  al 800 kubieke meter beton in de kuip die ze aan het vullen zijn.

Morgen worden er 300 kubieke meter beton bij gestoken en zo gaat het verder tot ze aan de 1800 kubieke meter zitten.

(in voorbehoud bij verandering  van de planning)

Als het zoveel veranderd heeft dat als voordeel voor mij dat ik telkens twee keer een verschillend verhaal heb.

Eentje over de planning, en eentje over hoe het uiteindelijk werd. :-)

Niets aan te doen, dat is naar het schijnt normaal bij zulke grote werken….

De reden dat er vandaag al gestopt is moet ik nog achterhalen.

Het kan zijn dat de druk op de damplaten te groot werd,

maar dat kreeg ik niet bevestigd!

De Nederlandse arbeiders van DCN trokken hun geen politiek aan zegden ze mij laconiek.

















8 juli 2008

 

Vermits het verhaal van de druk op de damplaten voor mij ongeloofwaardig overkwam omdat immers alles goed berekend was, de Nederlanders gewag maakten van “politiek” ging ik vandaag nog eens horen hoe het kwam dat de  40 uur niet doorgepompt werd zoals aanvankelijk gepland was.

Het bleek om het ontbreken/niet afleveren van een nachtvergunning te gaan.

Men mocht en kon dus gewoon niet verder werken.

Wanneer men de deadline van 31 mei 2009 wil halen zullen deze grapjes niet teveel meer mogen voorvallen, want de achterstand is immers nooit meer in te halen.De tijd stopt nooit.

Enkele foto’s volgen deze namiddag.

Foto’s genomen rond 15 uur en juist laag water geweest.

Zoals je kan zien is er in de kuip nog geen beton te bespeuren.

De bedoeling was vandaag om er terug 800 kubieke meter beton in te pompen.

En morgen het laatste deel.

Even terzijde, zagen jullie al een tsunami op de Schelde?









9 juli 2008 (foto’s tussen 10 uur-11u30)

 

Het pompwerk aan kuip 1 in gaat gewoon door, tegen 14 uur en bij laag water zal men de beton boven water moeten zien komen.

Nog even geduld dus!!

2 van de betonnen stukken die al zolang op de Wilfordkaai lagen kregen hun definitieve bestemming bovenop de stalen buizen.

De firma Cordeel zorgde dat deze stukken mooi op hun plaats gelegd werden.

Dit natuurlijk met de hulp van de firma Hye en een landmeter die alles stuurt vanop de kant.

 

Foto’s  genomen tussen 14 en 15 uur, bijna laag water.

18° en het regent....typisch de zomer in Vlaanderen.

De beton is visueel nog niet waarneembaar, terwijl dat normaal wel zo zou moeten zijn.

De reden was simpel.

Bij nazicht bleek een damplaat lichtjes verwrongen te zijn, met als gevolg dat er een lek ontstaan was in de kuip.

Er was een deel beton verloren gegaan, maar het lek was ondertussen door de duikers van DCN reeds gedicht.

Het zal nu wachten zijn op het volgende laag water....

De tweede betonnen constructie op de stalen palen

lag om 14 uur ook al op zijn plaats.

Morgen worden deze twee betonnen contructies bovenaan verder afgewerkt.

 













































10 juli 2008

 

De kuip zit vol beton tot aan de onderste damplaten, ook de betonnen constructies op de stalen buizen zijn bovenaan verder afgewerkt.

Nu kan de bekisting erop (zie foto) die  al klaar staat aan de andere kant van de Temsebrug.

Deze bekisting wordt op de nu al gegoten beton aangebracht in een “U” vorm, en moet dienen om een nis te vormen om 1 countergewicht van het opengaand gedeelte van de nieuwe brug in te laten draaien.

Als de bekisting aangebracht is kan men de kuip verder vol beton gieten tot de bovenste damplaten.

In Scheldepijler twee komt later het tweede countergewicht.

 















10 juli 2008

 

ACLAGRO.NV. werkt nu aan beide oevers van de Schelde.

Langs de kant van Temse is de weg aan het landhoofd klaar om door te trekken over de huidige oprit naar de brug die op 5 augustus definitief gesloten wordt voor het autoverkeer.

Daar wordt de weg aangesloten op de huidige N16.











11 juli 2008

Photobucket

De laatste werkdag voor het bouwverlof.

 

De werf Temsebrug2 zal na vandaag een paar weken stil liggen.

 

Op de foto’s:

1 - ACLAGRO.NV laat steenslag  op het aan te leggen stuk weg aan het landhoofd kant Temse storten.

2 - Aan Scheldepijler 1 werd niets gedaan buiten het wegnemen van de loopplanken die op de stalen constructie lagen.

3 - Aan Scheldepijler 2 zijn duikers volop aan voorbereidingen bezig voor de staalbouwconstructie.

Ps De gele wagen komt uit Berlijn.

Ik zag hier reeds Belgen uit alle windstreken, Nederlanders

en nu ook Duitsers















13 - 20 juli 2008

 

Fotograaf van 13 tot 20 juli op vakantie naar Spanje

Costa Almeria Roquetas de Mar Hotel Playaluna.

Photobucket

Na 20 juli 2008 zal ik hier

wat compilaties plaatsen.

Photobucket